Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у І кварталі 2021 року
12.05.2021 | 17:15 | Департамент документообігу та контролю.

Протягом І кварталу 2021 року у Міністерстві продовжувалася робота щодо забезпечення розгляду пропозицій, заяв і скарг (далі – звернень) громадян, оперативного вирішення порушених у них питань.

У звітному періоді в Міністерстві на виконанні було 1816 звернень, у тому числі з попереднього кварталу перейшло 48 звернень, 1768 звернень надійшло за І квартал 2021 року.

 

Рис. 1. Звернення громадян за формою надходження

 

У тому числі від державної установи “Урядовий контактний центр” надійшло 709 звернень.

Звернення громадян, які надійшли протягом 2021 року, за суб’єктом, видами та ознаками надходження наведені на рис. 2-4.

                                                                

Рис. 2. Звернення громадян за видами

Рис. 3. Звернення громадян за суб’єктом

 

Рис. 4. Звернення громадян за ознакою надходження

 

Найчастіше причиною повторних звернень є те, що у заявників виникають додаткові питання щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства, у межах повноважень, надаються ґрунтовні відповіді, а також роз’яснення щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувалися питань: врегулювання оплати праці працівників судової системи України; передачі Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України функції з формування та реалізації політики у сфері земельних відносин та передачі у підпорядкування Держгеокадастру; соціальної підтримки застрахованих осіб − найманих працівників, ФОП та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Звернення громадян, що надійшли до Міністерства за звітний період, у розрізі категорій громадян та за соціальним станом наведено нижче.

Рис. 5. Звернення громадян за категоріями громадян

Рис. 6. Звернення громадян за соціальним станом

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто – 1748 звернень (99 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2021 року), на розгляді залишилося – 20 звернень (1 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • надано роз’яснення – 1240;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 400;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 18;
  • вирішено позитивно – 90.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також була відсутня зворотна адреса.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

15 днів – 1594 звернення (91,2 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом І кварталу 2021 року);

30 днів – 147 звернень (8,4 %);

45 днів – 2 звернення (0,1 %);

з порушенням терміну – 5 звернень (0,3 %).

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень, постійно проводиться роз’яснювальна робота з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”, здійснюється нагадування щодо наближення терміну виконання звернень.

Протягом І кварталу 2021 року до Міністерства надійшло  звернень з питань:

  • праці і заробітної плати – 513 (29,01 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2021 року);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 387 (21,89 %);
  • соціальної політики, соціального захисту населення – 234 (13,24 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 198 (11,2 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 193 (10,92 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 63 (3,56 %);
  • діяльності підприємств та установ – 54 (3,05 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 52 (2,94 %);
  • промислової політики – 33 (1,87 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 12 (0,68 %);
  • комунального господарства – 8 (0,45 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 8 (0,45 %) ;
  • житлової політики – 4 (0,23 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 3 (0,17 %);
  • інші – 3 (0,17 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 2 (0,11 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 1 (0,06 %).

Довідково: за І квартал 2020 року надійшло 2099 звернень.

У звітному періоді порівняно з І кварталом 2020 року спостерігається зростання звернень громадян з питань:

- соціальної політики, соціального захисту населення – на 210 звернень (у 9,7 раза);

- діяльності центральних органів виконавчої влади – на 153 звернення (у 4,4 раза);

- діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 27 звернень (75 %);

- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 84 звернення (28 %).

Зростання звернень питань соціальної політики, соціального захисту населення відбулось за рахунок надходження масових звернень стосовно соціальної підтримки застрахованих осіб − найманих працівників, ФОП та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом І  кварталу 2020 року та І кварталу 2021 року, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо:

- фінансової, податкової, митної політики – на 31 звернення (94 %);

- культури та культурної спадщина, туризму – на 14 звернень (93 %);

- комунального господарства – на 27 звернень (77 %);

- діяльності підприємств та установ – на 111 звернень (67 %);

- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 106 звернень (67 %);

- аграрної політики і земельних відносин –на 183 звернення (49 %);

- праці і заробітної плати – на 315 звернень (38 %).

Зменшення питань культури відбулось у зв’язку із визначенням Міністерства культури та інформаційної політики України головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах туризму та курортів та передачею Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України повноважень з цих питань до зазначеного Міністерства.

За І квартал 2021 року звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 396 (22,4 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2021 року);
  • Харківської обл. – 166 (9,36 %);
  • Дніпропетровської обл. – 132 (7,47 %);
  • Київської обл. – 102 (5,77 %);
  • Львівської  обл. – 91 (5,15 %);
  • Донецької обл. – 86 (4,86 %);
  • Одеської обл. – 79 (4,47 %);
  • Сумської обл. – 72 (4,07 %);
  • Полтавської та Черкаської обл. – по 65 (по 3,68 %);
  • Запорізької обл. – 54 (3,05%);
  • Кіровоградської обл. – 45 (2,55 %);
  • Тернопільської  обл. – 44 (2,49 %);
  • Хмельницької обл. – 42 (2,38 %);
  • Вінницької обл. – 41 (2,32 %);
  • Житомирської обл. – 36 (2,04 %);
  • Івано-Франківської обл. – 31 (1,75 %);
  • Херсонської  обл. – 28 (1,58 %);
  • Миколаївської та Чернігівської обл. – по 27 (по 1,53 %);
  • Рівненської обл. – 24 (1,36 %);
  • Закарпатської обл. – 23 (1,3 %);
  • Чернівецької обл. – 17 (0,96 %);
  • Волинської обл. – 16 (0,9 %);
  • Луганської обл. – 13 (0,74 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 7 звернень (0,4 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у І кварталі 2021 року).

Без зазначення адреси надійшло 39 звернень (2,21 %).

Довідкові графічні матеріали додаються.

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія” та щодня працює телефон довіри. Протягом I кварталу 2021 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернувся 851 громадянин.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; реєстрації та отримання свідоцтва на авторське право; діяльності іноземних представництв; отримання кредитів на сільськогосподарську техніку та інших аграрних питань; умов оплати праці; ліцензій на працевлаштування закордоном.

На виконання пункту 19 протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 № 2, а також з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короновірусом SARS-CoV-2, на період дії  карантину проведення особистих прийомів громадян у Міністерстві тимчасово призупинено.

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2