Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у IІ кварталі 2021 року
02.08.2021 | 10:22 | Департамент документообігу та контролю.

Протягом ІІ кварталу 2021 року у Міністерстві продовжувалася робота щодо забезпечення розгляду пропозицій, заяв і скарг (далі – звернень) громадян, оперативного вирішення порушених у них питань.

У звітному періоді в Міністерстві на виконанні було 1473 звернення, у тому числі з попереднього кварталу перейшло 20 звернень, 1453 звернення надійшло за ІІ квартал 2021 року.

Рис. 1. Звернення громадян за формою надходження

Звернення громадян, які надійшли протягом ІІ кварталу 2021 року, за суб’єктом, видами та ознаками надходження наведені на рис. 2-4.

                              

Рис. 2. Звернення громадян за видами

Рис. 3. Звернення громадян за суб’єктом

 

Рис. 4. Звернення громадян за ознакою надходження

 

Найчастіше причиною повторних звернень є те, що у заявників виникають додаткові питання щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства, у межах повноважень, надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувалися питань соціальної підтримки застрахованих осіб − найманих працівників, ФОП та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Звернення громадян, що надійшли до Міністерства за звітний період, у розрізі категорій громадян та за соціальним станом наведено нижче.

Рис. 5. Звернення громадян за категоріями громадян

Рис. 6. Звернення громадян за соціальним станом

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто – 1430 звернень (98 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2021 року), на розгляді залишилося – 23 звернення (2 %). За результатами розгляду, зокрема:

- надано роз’яснення – 915;

- надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 350;

- звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 4;

- не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 9;

- вирішено позитивно – 152.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також була відсутня зворотна адреса.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

15 днів – 1262 звернення (88,3 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом ІІ кварталу 2021 року);

30 днів – 153 звернення (10,7 %);

45 днів – 3 звернення (0,2 %);

з порушенням терміну – 12 звернень (0,8 %).

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень, постійно проводиться роз’яснювальна робота з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”, здійснюється нагадування щодо наближення терміну виконання звернень.

Протягом ІІ кварталу 2021 року до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • соціальної політики, соціального захисту населення – 415 (28,55 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2021 року);
  • праці і заробітної плати – 340 (23,4 %);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 278 (19,13 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 126 (8,67 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 64 (4,4 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 53 (3,65 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 37 (2,55 %) ;
  • діяльності підприємств та установ – 34 (2,34 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 32 (2,2 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 24 (1,65 %);
  • комунального господарства – 13 (0,89 %);
  • промислової політики – 11 (0,76 %);
  • житлової політики – 11 (0,76 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 3 (0,21 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 3 (0,21 %);
  • інші – 3 (0,21 %);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 2 (0,14 %);
  • транспорту і зв’язку – 1 (0,07 %);
  • охорони здоров’я – 1 (0,07 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 1 (0,07%);
  • екології та природних ресурсів – 1 (0,07 %).

Довідково: за ІІ квартал 2020 року надійшло 1750 звернень.

У звітному періоді порівняно з ІI кварталом 2020 року спостерігається зростання звернень громадян з питань:

- соціальної політики, соціального захисту населення – на 369 звернень (у 9 разів);

- комунального господарства – на 11 звернень (у 6,5 разів);

- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – на 17 звернень (у 3,4 рази);

- діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 14 звернень (на 1,7 рази);

- діяльності центральних органів виконавчої влади – на 11 звернень (на 1,2 рази);

Зростання звернень питань соціальної політики, соціального захисту населення відбулось за рахунок надходження масових звернень стосовно соціальної підтримки застрахованих осіб − найманих працівників, ФОП та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом IІ  кварталу 2020 року та ІІ кварталу 2021 року, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо:

- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 11 звернень (на 92 %);

- промислової політики – на 19 звернень (на 63 %);

- діяльності підприємств та установ – на 47 звернень (на 58 %);

- аграрної політики і земельних відносин – на 162 звернення (на 56 %);

- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 226 звернення (на 45 %);

- житлової політики – на 8 звернень (на 42 %);

- праці і заробітної плати – на 235 звернень (на 41 %);

- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 39 звернень (на 38 %);

Зменшення питань промислової політики відбулось у зв’язку із визначенням Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну промислову політику, та передачею Міністерством економіки України повноважень з цих питань до зазначеного Міністерства.

Зменшення питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності відбулося у зв’язку з набранням чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо створення національного органу інтелектуальної власності”, а також прийняттям розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.10.2020 № 1267-р “Про Національний орган інтелектуальної власності”, яким визначено, що державне підприємство “Український інститут інтелектуальної власності” виконує функції Національного органу інтелектуальної власності.

За ІІ квартал 2021 року звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 314 (21,61 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства
    у ІІ кварталі 2021 року);
  • Дніпропетровської обл. – 115 (7,91 %);
  • Львівської та Харківської обл. – по 93 (по 6,4 %);
  • Київської обл. – 87 (5,99 %);
  • Одеської обл. – 79 (5,44 %);
  • Запорізької обл. – 69 (4,75 %);
  • Івано-Франківської обл. – 58 (3,99 %);
  • Полтавської обл. – 55 (3,79 %);
  • Донецької обл. – 50 (3,44 %);
  • Миколаївської обл. – 45 (3,1 %);
  • Тернопільської обл. – 44 (3,03 %);
  • Сумської обл. – 38 (2,62 %);
  • Чернігівської обл. – 34 (2,34 %);
  • Хмельницької та Черкаської обл. – по 32 (по 2,2 %);
  • Рівненської обл. – 29 (2 %);
  • Кіровоградської обл. – 24 (1,65 %);
  • Херсонської  обл. – 20 (1,38 %);
  • Вінницької обл. – 19 (1,31 %);
  • Луганської обл. – 17 (1,17 %);
  • Закарпатської обл. – 16 (1,1 %);
  • Волинської обл. – 15 (1,03 %);
  • Житомирської обл. – 14 (0,96 %);
  • Чернівецької обл. – 8 (0,55 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду
надійшло 5 звернень (0,34 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у ІІ кварталі 2021 року).

Без зазначення адреси надійшло 48 звернень (3,3 %).

Довідкові графічні матеріали додаються.

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія” та щодня працює телефон довіри. Протягом II кварталу 2021 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернувся 1141 громадянин.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; діяльності іноземних представництв; отримання кредитів на сільськогосподарську техніку та інших аграрних питань; умов оплати праці; ліцензій на працевлаштування закордоном, здійснення публічних закупівель.

На виконання пункту 19 протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 № 2, а також з метою запобігання можливого поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на період дії карантину проведення особистих прийомів громадян у Міністерстві тимчасово призупинено.

З метою реалізації статті 40 Конституції України, зокрема, щодо забезпечення права громадянам особисто звертатися до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів у ІІ кварталі 2021 року (01.06.2021) відбулася пряма телефонна лінія Кабінету Міністрів України за участю заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дядюри І. Г., на яку звернулося 6 осіб (прийнято 5 заяв).

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2